tag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post6606991057812548756..comments2024-01-02T16:22:55.546+01:00Comments on Architektura dla każdego: Jak zaimportować materiał * vismat w Vray + Sketchup cz.IEgonishttp://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comBlogger51125tag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-58605665748353257642014-06-19T11:15:05.722+02:002014-06-19T11:15:05.722+02:00Hej mam problem, podczas importu materiału cały sk...Hej mam problem, podczas importu materiału cały sketchup zawiesza się i wyłącza, mam sketchup 2013 i vray 2,0. Może mi ktoś z tym pomóc?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03006050593683152174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-54374342400189787732012-12-08T12:03:03.785+01:002012-12-08T12:03:03.785+01:00Hej! Mam nadzieje ze nie powtarzam czyjegos postu....Hej! Mam nadzieje ze nie powtarzam czyjegos postu. Problem jest taki. Mam np vismat Lollipop ( czerwone szklo bardzo przezroczyste). Gdy go laduje na bryle w sketchupie nic sie nie zmienia. Tylko w preview wyswietla sie czerowona przezroczysta kulka. Kiedy renderuje widac tylko refleksy, bryla totalnie przezroczysta. Dopiero jak nadam kolor i jak zmniejsze przezroczystosc w materialach sketchupa to w renderze wychodzi czerwona bryla ( ale juz nie jest tak przezroczysta jak ta kulka z preview) Ta niekompatybilnosc materialow sketchupa z materialami vray jest strasznie denerwujaca. Czy nie daloby sie wylaczyc materialow w sketchupie zeby vray produkowal dokladnie ten sam meterial jak w preview?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-1009023373164015162012-09-13T14:12:56.843+02:002012-09-13T14:12:56.843+02:00Witam serdecznie:)
Dopiero zaczynam przygodę z pro...Witam serdecznie:)<br />Dopiero zaczynam przygodę z programem Vray i w związku z tym mam problemy, z którymi nie potrafię sobie poradzić. Przeczytałam instrukcję jak zaimportować materiały, ale niestety nic mi nie wychodzi.. Ściągnęłam kilka materiałów ze strony http://www.vray-materials.de i nijak nie wiem jak się za nie zabrać:/ jest mi głupio, bo zapewne jest to banalne dla większości osób, ale jak już wspomniałam- nie mam bladego pojęcia co robić.. Czy mam te materiały rozpakować w konkretnym folderze? klikając w modelu prawym przyciskiem "import material" nie pokazują mi się ściągnięte materiały... Proszę o pomoc i przepraszam za taki brak umiejętności ;)<br /><br />Pozdrawiam,<br /><br />AsiaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-13892990045310215022012-08-14T10:18:12.893+02:002012-08-14T10:18:12.893+02:00Dziękuję i pozdrawiam! :)
W.Dziękuję i pozdrawiam! :)<br />W.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-68858785496831386162012-08-10T23:21:37.756+02:002012-08-10T23:21:37.756+02:00Cześć W.
Teraz wszystko jest jasne.
1.Po prostu w...Cześć W.<br />Teraz wszystko jest jasne.<br /><br />1.Po prostu w kanałach Diffuse dla obu materiałów był przypisany plik teksury ale ze ścieżką zo dyku pana X :).<br />Wystarczyło przeładować tekstury na te z Twojego katalogu.<br />2.Zjdęcie dla wood w katalogu materiału Vray reprezentuje wyrenderowaną próbkę w celach prezentacyjnych efektu a nie jest teksturą jako taką.<br />Znalazłem tę i inne podobne materiały wood*.vismat które załączam wraz z plikami sketchup w sekcji download<br /><br />Pozdrawiam EgonisEgonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-26796596578316027312012-08-10T18:31:00.952+02:002012-08-10T18:31:00.952+02:00Jeśli możesz, to podeślij dwa przykładowe zzipowan...Jeśli możesz, to podeślij dwa przykładowe zzipowane materiały na mw(małpka)architekturadlakazdego.pl.Egonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-82118210049792220052012-08-10T14:53:01.663+02:002012-08-10T14:53:01.663+02:00Dziękuję za rady, niestety problem pozostał.
Posia...Dziękuję za rady, niestety problem pozostał.<br />Posiadam dwa katalogi materiałów vismat. Jeden już od jakiegoś czasu i jeden, który ściągnęłam wczoraj. Oba są przejrzyście pogrupowane wg rodzajów (nie musiałam tego robić, katalog był uporządkowany już po rozpakowaniu z rar'a). W jednym i drugim katalogu jest problem tylko z materiałami drewna i kamienia. Załadowałam jeden z problematycznych materiałów z katalogu do modelu, nałożyłam na obiekt, po czym zapisałam na dysku pod inną nazwą i w innej lokalizacji. Kiedy ładuje nowozapisany materiał do modelu (Cork_Plain zapisałam jako korek bezpośrednio na pulpicie), on ładuje się pod starą nazwą z numerem kolejnej kopii(Cork_Plain1, Cork_Plain2 itd.)i nadal jest czarny. <br />Czy istnieje inny powód poza utratą ścieżki zapisu? I jak to możliwe, że czarne są jedyne materiały drewna i kamienia? Zauważyłam, że niektóre inne materiały też są czarne po załadowaniu, ale pozostaje na nich tekstura, natomiast drewno i kamień ładuje się jako czarny matowy papier i po zmianie koloru nie widać na nim odpowiedniej tekstury. <br />Pozdrawiam<br />W.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-32811216205325075082012-08-09T23:31:31.175+02:002012-08-09T23:31:31.175+02:00Witaj W,
Najczęściej Vray pokazuje tekstury w kolo...Witaj W,<br />Najczęściej Vray pokazuje tekstury w kolorze czarnym w momencie, kiedy utaci ścieżkę do pliku tekstury czy mapy otoczenia (przypisanej dla environment jpg lub HDRI).<br /><br />Proponuję kilka testów na rozpoznanie problemu:<br />1. Utwórz katalog biblioteczny do przechowywania tekstur z podkatalogami dla poszczególnych typów.<br />2. Spróbuj załadować mapy z nowej lokalizacji.<br />3.Jeśli to nie pomoże przypisz dla wybranego obiektu nowy czysty materiał z teksturą z biblioteki.<br />3A. Zapisz materiał Vray na dysku nadając mu czytelną nazwę np. Kamien_piaskowiec a następnie dla istniejącego w scenie problematycznego materiału wykonaj opcję import material i wskaż uprzednio zapisany.<br />3B. Jeśli powyższe opcje nie dadzą spodziewanego efektu nadaj nowy materiał bezpośrednio na obiekty.<br />Ważna uwaga - nie przypisuj materiałów na grupy/ komponenty Sketchupa. Najlepiej wejść do edycji grupy i zaznaczając wszystkie lub wybrane płaszczyzny przypisać materiał Vray.<br /><br />P.S polecam stosowanie grup dla poszczególnych materiałów nawet wewnątrz komponentu, dzięki czemu cała operacja jest dużo szybsza.Egonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-44118897932587347942012-08-09T19:41:03.154+02:002012-08-09T19:41:03.154+02:00Witam.
Mam problem z materiałami vismat do sketchu...Witam.<br />Mam problem z materiałami vismat do sketchupa. Otóż niektóre materiały po załadowaniu z dysku do materiałów sceny (np drewno i kamień) jest czarna. Widać to na podglądzie materiału i co gorsza, po renderowaniu. Materiały na początku działały, a od jakiegoś czasu są czarne. Nie wiem z czego to wynika i jak sobie z tym poradzić. Bardzo proszę o pomoc.<br />W.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-21040049389330579232012-05-27T23:12:04.998+02:002012-05-27T23:12:04.998+02:00Witaj.
Przyczyn może być kilka i jest to być może ...Witaj.<br />Przyczyn może być kilka i jest to być może materiał lady któremu trzeba dodać wastwę reflection lub moc świateł. <br />W przypadku oświetlenia IES ważny jest również plik z jakiego korzystasz. <br />Dostępne są darmowe przeglądarki typu IES Viewer które pozwalają na obejrzenie efektu oświetlenia.<br />Generalnie na początek polecam próbę w małej skali - proste pudełko i w nim jedno lub kilka świateł IES . Można wtedy dostosować wielkość i moc poszczególnych halogenów .<br /><br />EgonisEgonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-34424917441409828242012-05-27T22:11:59.498+02:002012-05-27T22:11:59.498+02:00witam,
mam problem ze światłami w vray`u.
mianowic...witam,<br />mam problem ze światłami w vray`u.<br />mianowicie, już na początku miałam problem ze światłem IES, jakoś to rozpracowałam.<br />Ale generalnie o co chodzi.<br />jak już ustawię wszytkie światła, to powiedzmy że na podłodze mi się one odbijają, ale na powierzchni blatu (jestem w fazie projektowania lady recepcyjnej) już nie. i nie mam pojęcia co dalej zrobić. będę wdzięczna za szybką odpowiedź.<br />pozdrawiamAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-33702064939349982152012-02-24T09:58:47.078+01:002012-02-24T09:58:47.078+01:00Witaj,
Sytuacja którą opisujesz nie jest standardo...Witaj,<br />Sytuacja którą opisujesz nie jest standardowa. Brak możliwości edycji wydaje się wysoce niewłaściwa :). Podeślij,proszę plik celem analizy mw@architekturadlakazdego.pl<br />EgonisEgonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-23150777959212921082012-02-24T01:16:06.990+01:002012-02-24T01:16:06.990+01:00Dziekuje za szybka odpowiedz. Niestety ale zadna z...Dziekuje za szybka odpowiedz. Niestety ale zadna z tych opcji nie dziala. Nawet jak przypisalem skrot klawiszowy do "tekstura-->pozycja" to dziala tylko na standardowych teksturach ktore "wyleje wiaderkiem" prosto z biblioteczki sketchupa. Jednostki sceny mam w centymetrach a dokladnosc 0,1cm. W oknie edycji materialu nie moge wybrac zadjen opcji..ani wpisac recznie ani podgladnac w osobnym edytorze. Material laduje dokladnie tak jak Pan pisze w tym artykule. Dodam jeszcze ze dziwne jest to ze ladujac material z edyt. mat. (M) i klikajac "applymaterial to selection" ten material sie nie pokazuje ani jako kolor ani jako tekstura..dopiero podczas renderu widac kolor a po maks przyblizeniu normalna teksture. Ehh..Radeknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-38147553761346630422012-02-24T00:36:08.410+01:002012-02-24T00:36:08.410+01:00Witaj,
Wielkość tekstury można edytować jedynie z ...Witaj,<br />Wielkość tekstury można edytować jedynie z poziomu Sketchupa.<br />Opcja 1. W oknie materiału w zakładce Edycja wpisać ręcznie wielkość ( domyślnie wartość X i Y jest połączona aby zachować proporcje).<br />Opcja 2. Po pojedynczym kliknięciu na płaszczyznę z prawego klawisza wybierz w właśne opcję Tekstura-->Pozycja ( Można od razu kliknąć w płaszczyznę prawym klawiszem )<br /><br />P.S Zwróć uwagę na jednostki sceny (Window --> model info -->Units)<br /><br />P.P.S Ważna jest również wielkość tekstury , można ją podejrzeć poprzez panel edycji materiału -->zakładka edycja-->otwórz w zewnętrznym edytorze( Przycisk z pomarańczową strzałką).Egonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-74159923025927432052012-02-23T23:31:40.284+01:002012-02-23T23:31:40.284+01:00Witam, przeczytalem ten watek i robie wszystko zgo...Witam, przeczytalem ten watek i robie wszystko zgodnie z nim ale jest jedno powazne „ale”…. Otoz chodzi o to ze po nalozeniu materialu na model np. parkiet, jakiekolwiek drewno polakierowane lub inna teksture poza np porcelana biala w modelu kolor plaszczyzny zmiania kolor na np. czarny, szary lub brazowy itd (w zaleznosci od materialu). Gdy wcisne „render” to po wyrenderowaniu tych tekstur w ogole nie ma a zamiast nich jest np. kolor brazowy, czarny itd (z zachowanymi wlasciwosciami takimi jak odbicie refleksy itd) ale samej tekstury drewna nie ma w ogole. Robilem nawet format zeby komputer byl czysty i nic. Sketchup 8pro pl i vray 1.48. <br /><br /><br />Przeinstalowalem wszystko jeszcze raz na nowo..Teraz wyglada to tak samo jednak po prawie maksymalnym przyblizeniu obiektu widac wszystko (dlatego z daleka tekstura wyglada jak jednolity kolor). Problem polega na tym ze nie mam pojecia jak powiekszyc ta teksture. Nie mam mozliwosci klinkac prawym na i wcisnac "tekstura=>pozycja". Moge prosic o jakakolwiek pomoc? Pozdrawiam.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-23283284951637019002012-02-15T08:59:31.218+01:002012-02-15T08:59:31.218+01:00Witam!
Mam pytanie dotyczące lustra. Stworzyłem ma...Witam!<br />Mam pytanie dotyczące lustra. Stworzyłem materiał lustra w VRAY'u (Bez warstwy difuse, a za to z duzym Reflection). Bardzo ładnie przy renderach odbija - widać rzeczywiście jakby było to lustro, ale.. Właśnie - nie odbija wszystkich materiałów. Odbija np. fotel na którym mam materiał stworzony z jpg-a, a nie odbija podłogi na którym mam deski - również z jpg. Nie mogę znaleźć żadnej zależnosci w tym co mi lustro odbija, a czego nie.<br /><br />Pozdrawiam Sc0li0sisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-45545004278234539972012-01-18T15:27:22.500+01:002012-01-18T15:27:22.500+01:00Zrobiłam tak jak Pan radził. Zrobiłam kilka prób b...Zrobiłam tak jak Pan radził. Zrobiłam kilka prób bez użycia materiałów (Override material) i problem się powtarza. Dobrze oświetlone ściany bez materiału stają się czarną ścianą przy po przywróceniu materiału. Czy to dalej jest problem z oświetleniem czy po prostu ta konkretna tekstura powoduje błąd? (Poprzednio bez punktów świetlnych renderowało się dobrze)<br /><br />IsisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-435715094700847322012-01-17T23:38:25.166+01:002012-01-17T23:38:25.166+01:00Bardzo dziękuję. Popróbuję. "Pracuję" ak...Bardzo dziękuję. Popróbuję. "Pracuję" aktualnie na kamerze standardowej a nie na "phisical camera", znalazłam w internecie ze powinnam używać tej pierwszej. Może tutaj jest ten błąd :)<br />Dziękuję i pozdrawiam, <br />IsisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-55505055374281322012-01-17T23:13:02.369+01:002012-01-17T23:13:02.369+01:00Hej Isis :). W kwestii oświetlenia na początku nie...Hej Isis :). W kwestii oświetlenia na początku nie używam/nie włączam świateł sztucznych. <br />Chodzi o to, aby pomieszczenie było dobrze doświetlone światłem ogólnym a punkty oświetlenia dekoracyjnego mają służyć właśnie do wydobycia klimatu.<br />Równie ważna kwestią może okazać się "wielkość" pomieszczenia - jeśli jest bardo duże to promienie światła mogą faktycznie nie docierać w najbardziej odległe zakątki-zwłaszcza przy standardowych ustawieniach.<br /><br />Na początek proponuję wyłączyć zbędne wyposażenie - tak aby pozostały same ściany i elementy istotne.<br />Następnie w parametrach 'Physical Camera' dobrać czułość filmu (np.ISO 200),prędkość migawki 'Shutter speed' 125 lub 60 i do tego przesłonę 'F number' 8 lub 10. Tymi parametrami można balansować - najlepiej migawką zwiększając czas "naświetlenia" np do 30 (co odpowiada 1/30 sekundy - im wyższa wartość, tym krótszy czas ekspozycji).<br />Ważnym elementem może być ustawienie w Irradiance Map --> Light Cache wartości ok. 1000 - im więcej cząsteczek będzie zbierało informacje o scenie tym dokładniejsza geometria będzie odwzorowana.<br />Dopiero kiedy scena będzie doświetlona /widoczna/ wiarygodnie, możesz zacząć dokładać światła - tylko wtedy będziesz w stanie określić jaka ich moc jest niezbędna do wydobycia poszukiwanego klimatu.<br /><br />P.S Proponuje w pierwszej fazie nie używać materiałów połyskliwych i typu lustrzanego oraz szkła - zwłaszcza jeśli występują w dużej ilości, co znacznie skróci czas rendeingu testowego. <br />Można również skorzystać z opcji Override material w General settings - co po porostu nadpisze wszystkie materiały jako białe płaszczyzny bez połysku - świetna opcja do testów.<br />P.P.S przy użyciu Override materials zwłaszcza należy ukryć szyby w oknach lub w ogóle ich nie robić jeśli nie będą brały istotnej roli w ujęciu.<br />EgonisEgonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-90891731134036337092012-01-17T22:18:23.981+01:002012-01-17T22:18:23.981+01:00Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze j...Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Mam mały problem z oświetleniem sztucznym. Mam spore pomieszczenie i użyłam kilku punktów świetlnych - omni light. Problem polega na tym że mam za bardzo prześwietlone pomieszczenie, a co za tym idzie muszę zmniejszyć natężenie światła. Ale już przy tak prześwietlonym pomieszczeniu i tak ściany które są w tle są całe czarne, panuje tam że tak powiem, niedobór światła. Skutkuje to strasznie mocnym kontrastem, meble są niemal białe a ściany czarne, mimo ze powinna być widoczna beżowa cegła. Co mogę zrobić żeby sprowadzić oświetlenie do naturalnego, klimatycznego? Czy mogę jakoś użyć przy ścianach "świecenia" w ustawieniach materiału, żeby je rozjaśnić? Czy to będzie za duże przekłamanie? <br />IsisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-85436582871161542192012-01-17T00:45:44.367+01:002012-01-17T00:45:44.367+01:00Witaj,
Nadaj na ścianę czysty materiał a następnie...Witaj,<br />Nadaj na ścianę czysty materiał a następnie z edytora Sketchup wczytaj grafikę - po tej operacji zdjęcie powinno być widoczne od razu na płaszczyźnie. <br /><br />Jeśli w renderingu pokazuje się materiał bez tekstury, należy przeładować grafikę ale już z poziomu Vray -w kanale 'Diffuse' pod przyciskiem "M" odpowiadającemu za kolor materiału.<br /><br />Ten problem pojawia się gdy zdjęcie jest zmieniane w edytorze Sketchup'a. Przy pierwszym przypisaniu jest ok, ale każda następna zmiana dla materiału użytego w scenie powinna być wykonana właśnie poziomu Vray.Egonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-31629878739842670222012-01-17T00:32:19.787+01:002012-01-17T00:32:19.787+01:00Witam,
Mam taki problem. W pomieszczeniu, które c...Witam, <br />Mam taki problem. W pomieszczeniu, które chcę renderować mam ścianę, na której chciałabym żeby była grafika. Mam ją w jpg. Dodałam ją jako materiał w tworzeniu materiału (wiaderko/stwórz materiał). Problem jest taki ze po renderingu ściana jest biała, nie pokazuje się moja grafika. Co mogę zrobić by była widoczna? Jeżeli mam stworzyć materiał spod vrey-a to jak to zrobić, w miarę możliwość jak najszybciej? <br />IsisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-36783660051626399122012-01-03T20:32:40.182+01:002012-01-03T20:32:40.182+01:00Witaj,
Skalę tekstury można skalowac za pomocą edy...Witaj,<br />Skalę tekstury można skalowac za pomocą edytora materiałów Sketchup'a. Vray przyjmuje te ustawienia i jeśli jest ona zbyt mała to taka się wyrenderuje. <br />Aby to zmienić jedną z metod jest przejście do zakładki Edit/Edycja dla danego materiału i zmiana parametrów wielkości X i Y. <br /><br />Domyślnie te proporcje są połączone tzn. zmiana jednego z tych parametrów powoduje również zwiększenie/zmniejszenie drugiego.<br />Czasem przydatne jest aby zmienić tylko jedną z tych wartości, wtedy należy odznaczyć symbol "łańcucha" zmienić tylko wybraną wartość np. szerokośc.<br />Co do widoczności materiału w renderingu a nie w Sketchupie napisz proszę bardziej sczegółowo - trudno bowiem mi ocenić gdzie jest "wada".<br /><br />W Sketchupie nie są widoczne odbicia, wypukłości i wszystkie te cechy fizyczne materiałów do których zaprzęgamy właśnie silnik renderujący.Egonishttps://www.blogger.com/profile/01613944433041173733noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-29489832717486829972011-12-29T21:04:32.643+01:002011-12-29T21:04:32.643+01:00Witam!!!
Mam pytanie, po zaimportowaniu wybranego ...Witam!!!<br />Mam pytanie, po zaimportowaniu wybranego materiału tak jak pan to opisał podczas renderowania widać wybrany materiał, jest on jednak niestety bardzo drobny, czy jest możliwość powiększenia tekstury?? I czy jest normalne, że wybrany materiał jest widoczny tylko podczas renderowania a nie widać go w samym sketchup'ie??<br />Pozdrawiam serdecznieAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6161198649465912334.post-1158412098003018112011-11-28T23:51:27.885+01:002011-11-28T23:51:27.885+01:00Co oznaczają w Global Settings Batch Render i low ...Co oznaczają w Global Settings Batch Render i low thread priority?<br /><br />IsisAnonymousnoreply@blogger.com