Zakładam ,że masz już przynajmniej kilka materiałów typu *.vismat w swojej biblioteczce (o tym jak wykonać taka operację pisałem w cz.I ) i na tej postawie wiesz jak wyszukać i zaimportować je do renderera Vray w Sketchup.
Na tym jednak nie koniec. Jak się okazuje, co nie jest to do końca oczywistą sprawą, że należy przynajmniej na początku znajomości z Vray, importować do sceny materiały odpowiadające właściwościami tym materiałom, które użyte są w projekcie.
Mam na myśli zwłaszcza cechy takie jak przeźroczystość (transparency) i odbijanie światła (reflection).
Zatem dla materiału np. 'posadzka drewniana o wysokim połysku' niewłaściwe jest bazowanie na materiale np. 'skóra' ( leather), tylko dlatego ,ze ma podobny kolor.
Vitz polega na tym ,aby nie znając na początku dokładnych ustawień jakimi powinien cechować się dany materiał, zaimportować najbardziej zbliżony do pożądanego i np. wymienić tekstury w kanale diffuse (odpowiadający za kolor główny-rozpraszający) i bump .
Na podstawie analizy wzorcowych plików *.vismat można nie tylko zbudować własną bibliotekę, ale równiez zrozumieć jakimi parametrami cechują się poszczególne materiały. Należy pamiętać ,że są one odwzorowaniem fizycznych właściwości realnych tworzyw i to jest klucz do sukcesu!
Pin It Now!
1 komentarz :
witam!
posiadam trochę textur ale w formacie .mat. czy jest jakiś sposób by je przestransportować do v-raya? (np za pomocą 3dsm)?
Prześlij komentarz