Materiał LUSTRO w Vray dla Sketchup (Mirror.vismat)

Lustro w Vray to najprawdopodobniej ( nie licząc standardowego) najprostszy w ustawieniach, choć jednocześnie jeden z najbardziej poszukiwanych i pożądanych materiałów Vray dla Sketchup. . . no może obok "szkła". A idzie to tak. . .
Jeżeli zaczynasz tworzenie od przysłowiowego zera, to należy usunąć warstwę Diffuse i utworzyć nową warstwę -  Reflection . 
Dlaczego tak? Ponieważ lustro jako takie nie posiada widocznej barwy a zachowanie
koloru rozpraszającego - Diffuse sprawiłoby, że z efektem byłoby bliżej do metalu o wysokim połysku.

W sekcji Refletion należy przypisać mapę odbicia w tym przypadku mapę Fresnela (  wkliknąć się w małe "m" i z listy rozwijanej po lewej stronie wybrać TexFresnel ).

Ustawienia materiału LUSTRO.vismat faza I


Dla wartości IOR (Interrations of reflections) nalezy przypisac wartość 100 - czyli maxymalne odbicie oraz tyle samo dla Refract IOR (100).
Ustawienia materiału LUSTRO.vismat faza II

I materiał 'LUSTRO.vismat' gotowy do renderowania w Sketchup - dostepny w zakładce "Download".

Pin It Now!

23 komentarze :

Anonimowy pisze...

a jak rozwijam "m" to nie mam opcji texfrensel tylko frensel-dlaczego?

Egonis pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Egonis pisze...

Witaj. Prawdopodobnie chodzi o to samo a różnica wynika z wersji programu.
Pomiędzy poszczególnymi wydaniami 'Vray 4 Sketchup' są minimalne różnice w wyglądzie a nawet układzie funkcji i ta jest zapewne jedną z nich.

Anonimowy pisze...

czy w vray w sketchup mozna renderowac tak aby nie bylo zbiegoe. chodzi mi o elewacje

Egonis pisze...

Witaj.
Można oczywiście zrobić render "płaskiej" elewacji- wystarczy wyłączyć Vray Physical Camera. W przypadku gdy jest ona włączona to nawet ustawienie maxymalnego kąta "obiektywu" będzie widoczny minimalny zbieg perspektywiczny.

Anonimowy pisze...

hmmm mam wlaczona opcje "cameryPhysical" type - still camera; shutter speed 200 a elewacje dalej renderuja sie ze zbiegami
:(((((

Anonimowy pisze...

aaaa przepraszam... jak wylacze opcje camryphysical to nic mi sie nie renderuje :D

Anonimowy pisze...

jest biale tlo.... czytalam ze nalezy ustawic inne swiatlo niestety jestem poczatkujaca i nie mam pojecia jak to zrobic

Kasia pisze...

witam,
wszystko fajnie, ale jest mały problem. Przy tych ustawieniach odbija się wszystko co jest ponad podłogą. Jeżeli mam podłogę w innym kolorze niż białym, nie odbija się to w lustrze... jakiś pomysł jak to zmienić? pozdrawiam!

Egonis pisze...

Witaj Kasiu, szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia skąd ten błąd . . .
Jeśli materiał lustro ma 100% odbicia to czemu miałby ignorować akurat posadzkę?
W materiale jej przypisanym szukałbym odpowiedzi na to pytanie.

Być może w scenie jest mało światła i przy ciemnej teksturze / kolorze nie jest widoczna . . .
Zrzut z ekranu byłby z pewnością pomocny w próbie odpowiedzi na Twoje pytanie.

Anonimowy pisze...

Każda tekstura ,która jest w odbiciu powinna być na łożona na obiekt z obydwu jego stron czyli na zewnątrz i w środku wypełniasz teksturą obiekt. Wejdź w odbijany obiekt i pokoloruj go od środka

Egonis pisze...

I o jest słuszna uwaga. Osobiście sprawdzam czy widoczne płaszczyzny ustawione są "prawa stroną".

Aby to sprawdzić należy z paska narzędziowego 'Face Style' ( lub View -->Face style) wybrać Monochrome (na pasku pierwsza ikonka od prawej).

Płaszczyzny ustawione poprawnie widoczne będą wtedy jako białe , natomiast "lewa" strona domyślnie będzie miała kolor niebieski.

Aby odwrócić płaszczyznę należy po jej zaznaczeniu wybrać z prawego klawisza 'Reverse Faces'.

Płaszczyzna zostanie zorientowana prawidłowo i ostatnią rzeczą jest przełączenie się na Face Style --> Shaded with textures (na pasku druga ikonka od prawej) i sprawdzenie czy na te stronę został poprawnie przypisany materiał.

Inną opcją jest przypisywanie materiału od razu na obie strony płaszczyzn ( komentarz j.w.)- i tu polecam tworzenie grup materiałowych, gdzie zestaw przylegających do siebie płaszczyzn o tym samym materiale jest zgrupowana.

Anonimowy pisze...

mam podobny problem jak kolezanka. staralem sie postepowac zgodnie z Twoja wskazowka ale niestety kiedy wylaczylem Vray Physical Camera renderuje sie biala plaszczyzna. :(

Egonis pisze...

Jest zasadnicza różnica pomiędzy korzystaniem z Physical Camera i bez niej. Zazwyczaj po jej wyłączeniu wszystko jest przepalone ( zależnie od otoczenia i ilości światła z zewnątrz.

Czy u Ciebie renderuje się tak jedna z płaszczyzn czy też wszystkie ?
Trzeba już na samym początku wybrać sposób w jaki będzie widziana scena, a kamera fizyczna pozwala na "regulowanie" jak w tradycyjnym aparacie fotograficznym.

W kwestii trudnych do opisania przypadków apeluję o print screen'y lup plik *skp, które będę mógł przeanalizować i udzielić najwłaściwszej odpowiedzi.

Anonimowy pisze...

Witam, mam problem z usunięciem niepotrzebnych materiałów w v-ray. Lista materiałów jest dość długa, chcę usunąć większość i stworzyć własną. Klikam na materiale prawym przyciskiem i daję Remove material, zadaje pytanie czy na pewno chcesz usunąć? klikam OK i w momencie pojawia się na samym końcu listy - wygląda na to, że zmienia tylko kolejność na liście. Próbuję również z Purge ale też ten sam efekt. Czy ktoś potrafi mi pomóc?

Anonimowy pisze...

mam pytanie. Czy w skechupie można zrobić aksonometrie? tak aby rzut pozostał a pionowe sciany byly tulko pod katem?

Anonimowy pisze...

Może ktoś będzie wiedział, 2 lustra lub szyby ustawione naprzeciwko siebie,jak ustawić materiał aby w odbiciu nie było widać czarnej plamy?

Anonimowy pisze...

hej, mam pytanie: w lustrze odbija mi się obraz, ale nie jest on idealnie gładki, tylko podzielony jakby na plastry miodu... wie ktoś może jaka może być tego przyczyna?

Anonimowy pisze...

Odpowiedz do posta z 24.06.2012 :
Max depth

Maksymalna ilość odbić w danym materiale. Im wyższa tym więcej odbić będzie liczył v-ray. Dla przykładu dwa lustra postawione na przeciwko siebie idealnie pokazują to zjawisko. Gdyby max depth lustr był ustawiony na 1 zobaczyłbyś czarną plamę w odbitym lustrze. Im wyższa wartość tym więcej luster byłoby widocznych w odbiciu tworząc efekt tunelu.

Anonimowy pisze...

Jest :):) Dziękuję, to moje pierwsze lustro w Sketchupie!Pozdrawiam i czekam z utęsknieniem na lekcję 7.

Anonimowy pisze...

Jeżeli chcecie zrobić sobie w vrayu (SketchUp) render elewacji to pozostawcie widok w perspektywie, a zmieniajcie go w zakładce STANDARD VIEWS. Następnie PLUGINS>VRAY>OPTIONS i w zakładce CAMERA> TYPE wybieracie zamiast STANDARD - CYLINDRICAL(ORTHO). Możecie to spróbować.

Anonimowy pisze...

ok, a jak ustawić by odbicie lustrzane było na czarnej powierzchni?

Anonimowy pisze...

Since nine calories is situated in 1 gram of fat, you'll need to consume 44 to 66 grams on a daily
basis for your average person. MAPS not just treats children in distress with delicate care but
relates to the pain sensation and anxiety of each and every parent getting through a child under chronic condition.
Her chiropractor performed low amplitude, high velocity manipulation across the 3 spinal locations and almost 1.

Prześlij komentarz