Materiał LUSTRO w Vray dla Sketchup (Mirror.vismat)

Lustro w Vray to najprawdopodobniej ( nie licząc standardowego) najprostszy w ustawieniach, choć jednocześnie jeden z najbardziej poszukiwanych i pożądanych materiałów Vray dla Sketchup. . . no może obok "szkła". A idzie to tak. . .
Jeżeli zaczynasz tworzenie od przysłowiowego zera, to należy usunąć warstwę Diffuse i utworzyć nową warstwę -  Reflection . 
Dlaczego tak? Ponieważ lustro jako takie nie posiada widocznej barwy a zachowanie
koloru rozpraszającego - Diffuse sprawiłoby, że z efektem byłoby bliżej do metalu o wysokim połysku.

W sekcji Refletion należy przypisać mapę odbicia w tym przypadku mapę Fresnela (  wkliknąć się w małe "m" i z listy rozwijanej po lewej stronie wybrać TexFresnel ).

Ustawienia materiału LUSTRO.vismat faza I


Dla wartości IOR (Interrations of reflections) nalezy przypisac wartość 100 - czyli maxymalne odbicie oraz tyle samo dla Refract IOR (100).
Ustawienia materiału LUSTRO.vismat faza II

I materiał 'LUSTRO.vismat' gotowy do renderowania w Sketchup - dostepny w zakładce "Download".

Pin It Now!

21 komentarzy :

Prześlij komentarz